Virvon varvon 26.11.

historiaa

Virvon varvon 26.11.

ViestiKirjoittaja Iso Suke » 23.11.2011 12:31

Tilanteet on nopeita ja muuttuu.
Mulla on paha tapa järkätä nopeita lähtöjä vajavaisin pohjatiedoin inspiraation iskiessä eikä lopputuloksesta voi tietää...
Nyt syntyi tällaista:

Haverin reissu vaihtui Kustavi - Taivassalosektorille. Lähtö klo 12.00 Manhattanin parkkikselta.

Matala rantasukellus Kustavissa ja matkalla mennessä tai tullessa sauhut Taivassalossa.
Kaikki saa tulla. Ei tarvi ilmoittautua, riittää että tulee paikalle. Mulla on pakettiauto.
Iso Suke
 
Viestit: 830
Liittynyt: 19.03.2009 16:32
Nimi: Valtteri Kivelä

Re: Virvon varvon 26.11.

ViestiKirjoittaja Otto » 23.11.2011 16:48

V Kivelä kirjoitti:Tilanteet on nopeita ja muuttuu.
Mulla on paha tapa järkätä nopeita lähtöjä vajavaisin pohjatiedoin inspiraation iskiessä eikä lopputuloksesta voi tietää...


Kokemukseni perusteella noissa reissuissa on aika korkea voittokerroin kuitenkin. Eli homman natsatessa luvassa on monella tapaa huippuluokan reissu... Jatka mielellään samalla linjalla.
Toy #082, Mk2.
ähpuh: 040-7063742
Käyttäjän avatar
Otto
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1657
Liittynyt: 06.04.2009 10:18
Nimi:

Re: Virvon varvon 26.11.

ViestiKirjoittaja Sakari » 23.11.2011 19:24

Onko paluuajasta heittää sinnepäin arviota?
--
Commit to Excellence. || Roads? Where we're going, we don't need.. roads.
Käyttäjän avatar
Sakari
Ei muuta elämää
 
Viestit: 2367
Liittynyt: 25.10.2011 23:00
Nimi: SakariK

Re: Virvon varvon 26.11.

ViestiKirjoittaja Folkke » 23.11.2011 21:22

V Kivelä kirjoitti:Tilanteet on nopeita ja muuttuu.
Mulla on paha tapa järkätä nopeita lähtöjä vajavaisin pohjatiedoin inspiraation iskiessä eikä lopputuloksesta voi tietää...
Nyt syntyi tällaista:

Haverin reissu vaihtui Kustavi - Taivassalosektorille. Lähtö klo 12.00 Manhattanin parkkikselta.

Matala rantasukellus Kustavissa ja matkalla mennessä tai tullessa sauhut Taivassalossa.
Kaikki saa tulla. Ei tarvi ilmoittautua, riittää että tulee paikalle. Mulla on pakettiauto.


Ihan mielenkiinnosta koko ikäni kustavin metsissä ja vesissä koluneena, mihin matka? Ikävä kyllä meille on tulossa itseitsensä kutsuneita vieraita, joten en pääse, mutta kiinnostaa silti

Folkke
Telefuun: 0400237063
Jani, aka Folkke
P. 0400237063
lehtojan ät gmail piste com
Käyttäjän avatar
Folkke
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1077
Liittynyt: 13.08.2010 10:58
Paikkakunta: Turku, Mälikkäälä
Nimi: Jani Lehto

Re: Virvon varvon 26.11.

ViestiKirjoittaja Tuomas J » 23.11.2011 23:42

Eli mä olen lähdössä. Tulen mukaan Valtterin pakuun.

Pystytkö Valtteri ajamaan tästä Kuninkojan kautta, ennen kuin mennään Manhattanille?
t u o m a s p i s t e j o r o n e n a t i k i p i s t e f i - nolla viisi nolla 4 3 0 5 5 3 8
PADI Instructor - MSDT #310782, DAN Instructor #438895, www.regulaattori.fi
Käyttäjän avatar
Tuomas J
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1046
Liittynyt: 15.08.2011 16:29
Paikkakunta: Lieto
Nimi: Tuomas J

Re: Virvon varvon 26.11.

ViestiKirjoittaja Tuomas J » 26.11.2011 20:05

Folkke kirjoitti:
V Kivelä kirjoitti:Tilanteet on nopeita ja muuttuu.
Mulla on paha tapa järkätä nopeita lähtöjä vajavaisin pohjatiedoin inspiraation iskiessä eikä lopputuloksesta voi tietää...
Nyt syntyi tällaista:

Haverin reissu vaihtui Kustavi - Taivassalosektorille. Lähtö klo 12.00 Manhattanin parkkikselta.

Matala rantasukellus Kustavissa ja matkalla mennessä tai tullessa sauhut Taivassalossa.
Kaikki saa tulla. Ei tarvi ilmoittautua, riittää että tulee paikalle. Mulla on pakettiauto.


Ihan mielenkiinnosta koko ikäni kustavin metsissä ja vesissä koluneena, mihin matka? Ikävä kyllä meille on tulossa itseitsensä kutsuneita vieraita, joten en pääse, mutta kiinnostaa silti



Löytyi sen verran hyvä kohde, että tokkopa sitä kaikille viitsii edes kertoakaan.

Hyvä näkyvyys, syvyyttäkin oli - eikä oltu edes varmaan edes syvimmässä kohdassakaan.

Tehtiin sellainen pohjanmuotojen kartoitusdrilli - Saisikohan suoraan sisällytettyä divemasterin tutkintoon! :D
t u o m a s p i s t e j o r o n e n a t i k i p i s t e f i - nolla viisi nolla 4 3 0 5 5 3 8
PADI Instructor - MSDT #310782, DAN Instructor #438895, www.regulaattori.fi
Käyttäjän avatar
Tuomas J
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1046
Liittynyt: 15.08.2011 16:29
Paikkakunta: Lieto
Nimi: Tuomas J

Re: Virvon varvon 26.11.

ViestiKirjoittaja Sakari » 27.11.2011 14:03

Folkke kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta koko ikäni kustavin metsissä ja vesissä koluneena, mihin matka? Ikävä kyllä meille on tulossa itseitsensä kutsuneita vieraita, joten en pääse, mutta kiinnostaa silti

Folkke


Kohde oli niin kuuma, että ei oikein uskalla paljastaa lokaatiota. Alkaa pian hupisukellus tekemään sinne retkiä ja paikka on pilalla. Käy niinkuin hilloisissa, aletaan puhua Fundiven rannasta ja Ursukin rannasta, samalla kohteella! Sopivan lahjuksen vastaanotettuani, paljasta sulle kyllä koordinaatit. Voin kyllä vähän kutitella sun nystyröitä, helpottaa sen oikean lahjusmäärän valinnassa:

Kustavin deeppi: http://www.movescount.com/moves/move3422523

Tää tiukka pläni saavutettiin noin 75 metrin päästä laiturista. Välissä oleva vesistö sukellettiin stagepullojen kanssa, ettei vaan ilmat lopu itse syvänteellä. Kun siihen itse syvänteelle päästiin, piti ihan rauhoittaa peliä tovin, että sai pulssin laskeutumaan. Kuumotti niin paljon. Oli muuten lahden syvin kohta, hain kohtaa jossa oli deepeintä vähintääkin vartin, eli lahti on kartoitettu DM-tutkinnon arvoisesti. Ehta mesta biodyykille Suomessa senverran tiukka näkyvyys. Olin muuten porukan ainut ketä pääsi pinnan alle, muita jännitti niin paljon etteivät kyenneet sukeltamaan! Tuomas nousi vedestä lähes heti, valittaen että paikkari perkele on liian kallista Turussa, ettei hänellä riitä ilmat tähän hommaan ja heitti pakettinsa autoon. Todiste jälleen kerran siitä, kuinka kovaan tarpeeseen seuran täyttöasema tulee. Tutkimusretken allulepanija kenen nimi ei jäänyt mieleen, ei valitettavasti päässyt veden alle, puuttuvien painojen takia ja harrasti pintaräpiköintiä. Yritystä kyllä löytyi. Valtteri tokaisi heti kohteen nähtyään, ettei nyt ole feelistä dyykata ja toimi divemasterin roolissa kantaen muitten herojen pulloja ja antaen moraalista tukea. Kyllä vaativassa kohteessa tarvitaan aina yksi DM hoitamaan pintatoimintoja. Mutta minä, urheesti painui pinnan alle ja sukelsin. Kuten profiilista näkyy, kudossaturaatio oli tiukilla ja ehkä ei ihan tämmöisen tuoreen P2:n kohde - raivolla ja ankaralla vitutuksella siitä selvittiin, tosin kamat haisee edelleen mudalle, jota kohteessa oli paljon varsinkin stage siirtymän kanssa läpi lahden kohti deepeintä settiä. Vaarana on jäädä pohjaan kiinni, jos menettää nosteenhallinnan. Enskerralla, vähemmän cowboy-menttaliteettia ja otan lapion mukaan puukon sijaan.

Käytiin hilloisissa sitten pesemässä kamat ja tehtiin normisetti - kokemusta rikkaampana.

Hilloinen: http://www.movescount.com/moves/move3422524

Seikkailu. Elämys. Kokemus.
--
Commit to Excellence. || Roads? Where we're going, we don't need.. roads.
Käyttäjän avatar
Sakari
Ei muuta elämää
 
Viestit: 2367
Liittynyt: 25.10.2011 23:00
Nimi: SakariK

Re: Virvon varvon 26.11.

ViestiKirjoittaja Folkke » 27.11.2011 15:52

Sakari kirjoitti:Seikkailu. Elämys. Kokemus.


Oho ,aika tiukkaa settiä äijät vetäny! Respect:shock::shock:
Jani, aka Folkke
P. 0400237063
lehtojan ät gmail piste com
Käyttäjän avatar
Folkke
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1077
Liittynyt: 13.08.2010 10:58
Paikkakunta: Turku, Mälikkäälä
Nimi: Jani Lehto

Re: Virvon varvon 26.11.

ViestiKirjoittaja karvanen » 27.11.2011 16:05

lasketaanko alle tunnin sukelluksia sukelluksiksi? 8-)
____________________________
site: koti : firma :: postit: ville.karvanen[a]gmail.com
PADI MSDT: #261020 :: Dan Europe: DAN BLS, FA, O2, Neuro Instructor #187783
phöyn: nol 4 nol nol - 992568
Käyttäjän avatar
karvanen
Ei muuta elämää
 
Viestit: 3763
Liittynyt: 19.10.2009 12:24
Paikkakunta: Turku
Nimi: Ville Karvanen

Re: Virvon varvon 26.11.

ViestiKirjoittaja Folkke » 28.11.2011 20:56

karvanen kirjoitti:lasketaanko alle tunnin sukelluksia sukelluksiksi? 8-)

Ei toi minuutin parin vetokaan huonoimmasta päästä ollu ;)

Folkke
Telefuun: 0400237063
Jani, aka Folkke
P. 0400237063
lehtojan ät gmail piste com
Käyttäjän avatar
Folkke
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1077
Liittynyt: 13.08.2010 10:58
Paikkakunta: Turku, Mälikkäälä
Nimi: Jani Lehto

Seuraava

Paluu 2011 pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron