Illo gruva 21.11.

esihistoriaa...

Re: Illo gruva 21.11.

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.11.2010 13:40

Ralf kirjoitti:Myös Jerikontien louhos Västanfjärdista koilliseen on sukelluskelpoinen.


Jep, itsekin olen tuolla aikanaan kerran käynyt. Tuo on ainakin maastokartoissa Stusgruvan nimellä. Kartassa näkyy tien toisella puolella vielä kaksi avolouhosta, niistä en tiedä mitään.

Tuolla suunnallahan (Västanfjärd, Kemiö yms.) on vanhoja louhoksia / kaivoksia kymmenittäin. Osa kuivia ja osassa on vielä louhintaakin. Tuolla on suunnalla on aikoinaan myös mm. tippunut pätkä tietä ja vissiin osa taloakin kaivokseen maan petettyä alta jne. Ei muuta kuin kartta käteen ja paikkoja katselemaan :D Geologian tutkimuskeskuksen sivuilta löytyy jostain excel listaa Suomen louhoksista. Listassa on tietoja louhoksen koosta, louhintamääristä / laaduista sekä koordinaatit. Tein aikoinaan skriptillä tosta listasta itselleni listan jossa on kaivoksen nimi, kunta, koordinaatit sekä karttalinkki kansalaisen karttapaikkaan. Lista löytyy osoitteesta http://urho.iki.fi/mines.html

Illon lähellä on mm. Bredvik niminen vanha avolouhos. Kävin joskus rannalla kääntymässä, veteen pääsee yhtä helposti kuin tuonne Jerikontielle. Bredvik on n. 150m pitkä ja 15m leveä.
Kuva


--
Harri
Vieras
 

Re: Illo gruva 21.11.

ViestiKirjoittaja Iso Suke » 09.11.2010 13:44

Jopas nyt jotakin. Saadaan kunnon bändi kasaan.
Kokoonnutaan 21.11. klo 9.00 NMKY:n takapihalla.
Kaikki tervetuloa, seurasta tai koosta riippumatta.
Iso Suke
 
Viestit: 830
Liittynyt: 19.03.2009 16:32
Nimi: Valtteri Kivelä

Re: Illo gruva 21.11.

ViestiKirjoittaja JP Lehmus » 09.11.2010 19:16

Moikka!

Kiitos Harri listasta ja myös täällä Pohjanmaalla on luettu suurella mielenkiinnolla tätä keskustelua. Olen itse Turussa seuraava kerran lauantaina 27.marraskuuta ja silloin jos saa kaverin tai mielellään vaikka kaksi niin olisi mukava lähteä vähän tutkimaan paikkoja.

JP
Käyttäjän avatar
JP Lehmus
 
Viestit: 138
Liittynyt: 30.04.2009 15:42
Nimi:

Re: Illo gruva 21.11.

ViestiKirjoittaja karvanen » 20.11.2010 16:15

Mun on pakko jättää väliin - harmittavasta flunssasta on jäljellä sellainen räkätauti, että tuskin tasattua paineita. :(
____________________________
site: koti : firma :: postit: ville.karvanen[a]gmail.com
PADI MSDT: #261020 :: Dan Europe: DAN BLS, FA, O2, Neuro Instructor #187783
phöyn: nol 4 nol nol - 992568
Käyttäjän avatar
karvanen
Ei muuta elämää
 
Viestit: 3763
Liittynyt: 19.10.2009 12:24
Paikkakunta: Turku
Nimi: Ville Karvanen

Edellinen

Paluu 2010 höpötykset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron