Sukeltamaan (nyt) tiistaina

esihistoriaa...

Re: Sukeltamaan (nyt) tiistaina

ViestiKirjoittaja Folkke » 14.10.2010 09:48

Ralf kirjoitti:- piti etsiä toinen regusetti jossa on myös o-rengas (ekassa saamassani ei ollu)
- piti korjata seuraavaksi kokeillun setin vuotava octo kiertämällä (octon ja letkun liitännässä pihisi)
- piti vaihtaa pullo (alkoi venttiili pyöriä tyhjää)


Juu noi vuokrakamppeet on juuri tuollaisia :(
Jani, aka Folkke
P. 0400237063
lehtojan ät gmail piste com
Käyttäjän avatar
Folkke
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1077
Liittynyt: 13.08.2010 10:58
Paikkakunta: Turku, Mälikkäälä
Nimi: Jani Lehto

Re: Sukeltamaan (nyt) tiistaina

ViestiKirjoittaja karvanen » 14.10.2010 10:41

Folkke kirjoitti:
Ralf kirjoitti:- piti etsiä toinen regusetti jossa on myös o-rengas (ekassa saamassani ei ollu)
- piti korjata seuraavaksi kokeillun setin vuotava octo kiertämällä (octon ja letkun liitännässä pihisi)
- piti vaihtaa pullo (alkoi venttiili pyöriä tyhjää)


Juu noi vuokrakamppeet on juuri tuollaisia :(


Ralf kirjoitti:Sen nupin mä taisin itse tärvellä mutta toi o-rengasjuttu ja octon vuotaminen oli hiukan yllättäviä. Varsinkin se, että kaks peräjälkeen eri seteillä. Taitaa olla kamat nopeessa kierrossa? Mä en ehkä mitään vaativampaa noitten kamoilla uskalla tehä, mut eipä ole sellasta näköpiirissäkään.


Valitettavasti ihmiset eivät kohtele vuokra/kurssikamoja yhtä huolella kuin omiaan ja koska Jukalla on paljon tilaisuuksia ja kursseja, joissa firman kamoja on käytössä eikä niiden huoltamiseen ja kunnostamiseen ole varattavissa liiemmilti aikaa niin tässä on tulos. Veikkaisin myös, että moni vuokraaja on sen verran mulukkuja etteivät viitsi kertoa jos rikkoivat tai edes huomasivat vuokrakaman olevan rikki - pelkäävät että joutuvat tietty korvaamaan sen. Yritän omasta puolestani kyllä dm:n ominaisuudessa ohjattaville mainostaa ja painottaa, että pidätte varusteista niin hyvää kuin ne olisivat omat: ei heitellä kakkosvaihetta hiekassa ja ykkösvaihe pidetään visusti korkitettuna kun ei ole pullossa kiinni, puvut ja liivit huuhdellaan hiekasta jne. On siellä kurssikamoissa itellekin tullut vastaan sellaisia reguja, joiden kakkosvaihe on pudotettu kovalle pinnalle ja näin ollen pakkosyöttönappi pamahtanut päälle ja kakkosvaiheen sisällä olevaan kalvoon tullut repeytymä, joka aiheuttaa vuodon.

O-renkaista: nyt heti ostamaan save-a-dive poksi erikokoisia o-renkaita ja aina mukaan dyykeille. Ketuttaa kun olet ajanut suuntaan 70 kilometriä ja sitten et pääsekään veteen tai sitten se tapahtuu kaverille etkä silloinkaan pääse veteen.

Aikojen myötä olen oppinut pitämään mukana aikamoisen arsenaalin vara-varusteita mukana. Varsinkin noi OWD/AOWD kurssit on sellaisia, joissa on hyvä olla paljon tavaraa mukana - just in case... ;)

Ralf kirjoitti:"mikset tunkenut octoletkua vaikka liivin olkaimen alle"

No, itseasiassa mä mietin sitä rannalla ja päättelin et parempi että se on helposti annettavissa.
Kädessä kyl aloin lopulta pitämään ku tuli pohja lähemmäs.

Ei se mitenkään vaikeammin ole annettavissa olkaimen altakaan - siis tarkoitus ei ole octoa mihinkään sitoa tai kiinnittää pysyvästi kiinni. ;) hmm... koska meillä onkaa se best practises päivä...? :)
____________________________
site: koti : firma :: postit: ville.karvanen[a]gmail.com
PADI MSDT: #261020 :: Dan Europe: DAN BLS, FA, O2, Neuro Instructor #187783
phöyn: nol 4 nol nol - 992568
Käyttäjän avatar
karvanen
Ei muuta elämää
 
Viestit: 3763
Liittynyt: 19.10.2009 12:24
Paikkakunta: Turku
Nimi: Ville Karvanen

Re: Sukeltamaan (nyt) tiistaina

ViestiKirjoittaja Folkke » 14.10.2010 11:37

Juuri noin kuin Mr Karvanen tuossa tokaisi. Edukkaita Jukan kamppeet tosin on vuokramielessä, se o hyvä se, mutta tuntuu Jukan päivät olevan niin täynnä, ettei varmaan hirveästi ehdi paneutumaan huolto hommeleihin, varsinkaan jos ei tietoa saa. Muutamat kerrat kun olen iltasella kotonansa käynyt, niin aina on joku kurssi käynnissä, tai muuten vaan jengiä norkoamassa nurkissa :)

Mut joo... Omat kamat vaan ostoon, tietää mitä saa...
Jani, aka Folkke
P. 0400237063
lehtojan ät gmail piste com
Käyttäjän avatar
Folkke
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1077
Liittynyt: 13.08.2010 10:58
Paikkakunta: Turku, Mälikkäälä
Nimi: Jani Lehto

Edellinen

Paluu 2010 höpötykset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron