Ladoga ensi vkl

Tämä alue on yleisesti käytettävissä oleva alue, jota kaikki Turun seudun sukeltajat ovat tervetulleet seuraamaan ja käyttämään ilmoituksiin reissuista lähiseudun sukelluskohteille.

Re: Ladoga ensi vkl

ViestiKirjoittaja Tuomas J » 19.09.2012 15:13

karvanen kirjoitti:Jep. Ensi vuodelle voisi suunnitella helpompia hylkykohdesafarin Hangon suunnalla aloittelijoille, sinkku ja NDL-sukeltajille kuten keulakuva ja kaapelihylky?


Kannatetaan.
t u o m a s p i s t e j o r o n e n a t i k i p i s t e f i - nolla viisi nolla 4 3 0 5 5 3 8
PADI Instructor - MSDT #310782, DAN Instructor #438895, www.regulaattori.fi
Käyttäjän avatar
Tuomas J
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1046
Liittynyt: 15.08.2011 16:29
Paikkakunta: Lieto
Nimi: Tuomas J

Re: Ladoga ensi vkl

ViestiKirjoittaja Otto » 19.09.2012 15:27

Sakari kirjoitti:
Ralf kirjoitti:... Kyse onkin siitä, mitä kaikkea on valmis perumaan, että pääsee ladogalle.


Tässähän se kiteytyy aika hyvin :)
Toy #082, Mk2.
ähpuh: 040-7063742
Käyttäjän avatar
Otto
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1657
Liittynyt: 06.04.2009 10:18
Nimi:

Re: Ladoga ensi vkl

ViestiKirjoittaja Jarkko » 19.09.2012 16:51

Yritettiin viime viikonloppuna mennä Ladogalle T***n reissulla mutta haaveeks jäi. Oli semmoinen aallokko että oksat pois, joten kannattaa seurata tarkkaan mitä keliä on mahdollisesti luvassa.
Jarkko
 
Viestit: 464
Liittynyt: 04.05.2012 12:22
Nimi:

Re: Ladoga ensi vkl

ViestiKirjoittaja karvanen » 19.09.2012 17:08

Joo. Oliskos backup-planin paikka jo? ;)
____________________________
site: koti : firma :: postit: ville.karvanen[a]gmail.com
PADI MSDT: #261020 :: Dan Europe: DAN BLS, FA, O2, Neuro Instructor #187783
phöyn: nol 4 nol nol - 992568
Käyttäjän avatar
karvanen
Ei muuta elämää
 
Viestit: 3763
Liittynyt: 19.10.2009 12:24
Paikkakunta: Turku
Nimi: Ville Karvanen

Re: Ladoga ensi vkl

ViestiKirjoittaja Osmo » 19.09.2012 18:45

No kyllähän ladogalla voi tehdä aowd hyvän dyykin tosin tekniikkasukelluksen pohja-aikoihin ei pääse mutta vartin pohja-ajalla kannella näkee jo kivasti muutamalla sukelluksella. Siellä on sukellettu paljon sinkuillakin itse olen aowd vetoja tehnyt sinne tuplilla.

Ja matalampia hylkydyykkejä voidaan tehdä koska vaan. Hommahan toimii meillä siten että kun kerran seura ollaan ja yhdessä tehdään niin kuka vaan voi alkaa järkätä reissua. Jos esim kolme owd/aowd kaveria miettii että kappas keulakuvahylylle olis kiva päästä niin sitten tuumasta toimeen. Päiväkeikalle ei juuri tarvi edes muuta järjestää kuin lähtijät ja kysyä joku kippareista ajamaan. Vene on vapaa aika usein. Kyllä mä ja varmaan suurinosa kippareista suostuu lähtemään myös keikalle missä ei mennä tekkisukellukselle vaikka ne keikat mitä itse ilmoitetaan onkin niille kohteille joihin itsellä on suurin into. Eli jos ei muitten järkkäämien reissujen kohteet kelpaa niin sitten itse lusikka tai puhelin kauniiseen käteen ja hommaa kipparin jollekkin päivälle ja pitää "oman" reissun silloin..
The only thing that separates the man from the boys is the price of the toys.
Käyttäjän avatar
Osmo
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1931
Liittynyt: 06.05.2009 13:36
Nimi: Osmo Forsman

Re: Ladoga ensi vkl

ViestiKirjoittaja Otto » 19.09.2012 19:00

Sakari kirjoitti:... Ladogalle on tässä syksyllä normaalisti noin 1.5 sukellettavaa viikonloppua, ...


Mistäpä muistuikin mieleeni keikka, kun männämännävuonna joulukuun alkupuolella Osmon ja Haltsin kanssa raahauduimme Kasnäsin rantaan aikeena hurauttaa Polydekolla Ladogalle ja tehdä oikein kunnon sukellus. Keli oli rasvatyyni, alkutalven aurinko paistoi kirkkaan iloisena taivaanrannalla. Olosuhteet eivät olisi voineet olla paremmat ja näkyvyyttäkin olisi todennäköisesti ollut mukavasti.

Polydeko ei käynnistynyt. Ei edes boosterilla avustettuna. Savu vain nousi. Sekä startista, että Osmosta.

Teimme Kasnäsin kylpylän rannasta sukelluksen. Pohjalla ei ollut mitään.
Toy #082, Mk2.
ähpuh: 040-7063742
Käyttäjän avatar
Otto
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1657
Liittynyt: 06.04.2009 10:18
Nimi:

Re: Ladoga ensi vkl

ViestiKirjoittaja Iso Suke » 19.09.2012 19:22

Jarkko kirjoitti:Yritettiin viime viikonloppuna mennä Ladogalle T***n reissulla mutta haaveeks jäi. Oli semmoinen aallokko että oksat pois, joten kannattaa seurata tarkkaan mitä keliä on mahdollisesti luvassa.


Ajelimme Vihurilla Tavia vastaan Airistolla sunnuntaina.
Tein komeimman tervehdyksen mitä osasin. Vastaus oli jonkinlainen vaivaantunut huitaisu. Eikö ne tiedä kuka MINÄ luulen olevani?!

Ei ens mut sit viikonloppuna on taas uusi yritys. Aika mones tälle kaudelle.saa nähdä joko pultti sopis viimeinkin jenkaan hakkaamatta. Yhdessä toisessa harrastejärjestössäni on jo vakiintunut käsite "vittumainen luonto". Olis monta tarinaa kerrottavana.
Iso Suke
 
Viestit: 830
Liittynyt: 19.03.2009 16:32
Nimi: Valtteri Kivelä

Re: Ladoga ensi vkl

ViestiKirjoittaja karvanen » 19.09.2012 20:45

Osmo kirjoitti:No kyllähän ladogalla voi tehdä aowd hyvän dyykin tosin tekniikkasukelluksen pohja-aikoihin ei pääse mutta vartin pohja-ajalla kannella näkee jo kivasti muutamalla sukelluksella. Siellä on sukellettu paljon sinkuillakin itse olen aowd vetoja tehnyt sinne tuplilla.

Ylipäätänsä 40+ metriä syvät kohteet ei ainakaan mun mittapuilla olla mitään perusvirkistyssukelluksia. Tietty tähän voi sanoa, että kyllä tohon pystyy sinkkutakilla, mutta onko se meikäläisissä olosuhteissa kuitenkaan järin fiksua? Ei vaan aika uhkarohkeaa ellei sitten perin tyhmää. Jos jotain sattuu esmes. typpinarkoosin seurauksena tmv niin eipä siinä paljon jää reservejä. Toki pelkillä tuplillakin toi on vedettävissä, mutta taas jälleen kerran - jokaisen henkilökohtaisesta kaasukulutusta kantsis vähän laskea ettei sitten dekoissa ala paska lävähtämään tuulettimeen. Tässä taannoin joku taisi täällä foorumeillakin raportoida kummallisesta asiasta kuten hengityskaasujen loppumisesta ja ilmaloppu tilanteen alkamisesta...

Päivän seriffi :cowboy:
____________________________
site: koti : firma :: postit: ville.karvanen[a]gmail.com
PADI MSDT: #261020 :: Dan Europe: DAN BLS, FA, O2, Neuro Instructor #187783
phöyn: nol 4 nol nol - 992568
Käyttäjän avatar
karvanen
Ei muuta elämää
 
Viestit: 3763
Liittynyt: 19.10.2009 12:24
Paikkakunta: Turku
Nimi: Ville Karvanen

Re: Ladoga ensi vkl

ViestiKirjoittaja Otto » 19.09.2012 20:56

Ladogan kannen pystyy kyllä sukeltamaan ihan hyvin läpi neljääkymppiä rikkomatta. Jos ei könyä ihan kannessa kiinni niin 30-35 metriä taitaa tulla sukellussyvyydeksi. Että kyllä siihen Deep specialtykin riittää. Mutta enempi kaasua on kyllä parempi.
Toy #082, Mk2.
ähpuh: 040-7063742
Käyttäjän avatar
Otto
Ei muuta elämää
 
Viestit: 1657
Liittynyt: 06.04.2009 10:18
Nimi:

Re: Ladoga ensi vkl

ViestiKirjoittaja karvanen » 19.09.2012 20:57

tai rebe? :D
____________________________
site: koti : firma :: postit: ville.karvanen[a]gmail.com
PADI MSDT: #261020 :: Dan Europe: DAN BLS, FA, O2, Neuro Instructor #187783
phöyn: nol 4 nol nol - 992568
Käyttäjän avatar
karvanen
Ei muuta elämää
 
Viestit: 3763
Liittynyt: 19.10.2009 12:24
Paikkakunta: Turku
Nimi: Ville Karvanen

EdellinenSeuraava

Paluu Äkkilähdöt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron